ETICĂ, INTEGRITATE SI ANTIFRAUDA, STRATEGIA NAȚIONALĂ ANTICORUPȚIE SNA 2021 – 2025, ISO 37001 – IMPLEMENTAREA SISTEMULUI DE MANAGEMENT ANTI – MITĂ, PREVENIREA/ COMBATEREA EVAZIUNII FISCALE SI A CORUPTIEI, EVALUAREA IMPLEMENTĂRII ACȚIUNILOR PRINCIPALE PREVĂZUTE ÎN STRATEGIA NAȚIONALĂ ANTICORUPȚIE, PANTOUFLAGE – PROCEDURI OPERAȚIONALE, REGULAMENT, INTERDICȚII, LEGISLATIE APLICABILĂ, CONSILIUL DE ETICĂ & CONSILIERUL DE ETICĂ LA NIVELUL AUTORITĂȚILOR ȘI ÎNTREPRINDERILOR PUBLICE

VA PREZENTAM MAI JOS, CURSURILE DESFASURATE  ATAT IN MEDIUL ONLINE CAT SI IN LOCATIILE NOASTRE HOTELIERE DE LA MUNTE SINAIA 2024

PROGRAM DE PERFECTIONARE SI FORMARE CONTINUA NOU!

ETICĂ, INTEGRITATE SI ANTIFRAUDA

STRATEGIA NAȚIONALĂ ANTICORUPȚIE 2021 – 2025

ISO 37001 – IMPLEMENTAREA SISTEMULUI DE MANAGEMENT ANTI – MITĂ

NOU!! PANTOUFLAGE – PROCEDURI OPERAȚIONALE, REGULAMENT, INTERDICȚII, LEGISLATIE APLICABILĂ

PREVENIREA / COMBATEREA EVAZIUNII FISCALE SI A CORUPTIEI

EVALUAREA IMPLEMENTĂRII ACȚIUNILOR PRINCIPALE PREVĂZUTE ÎN STRATEGIA NAȚIONALĂ ANTICORUPȚIE

CONSILIUL DE ETICĂ & CONSILIERUL DE ETICĂ LA NIVELUL AUTORITĂȚILOR ȘI ÎNTREPRINDERILOR PUBLICE

IMPORTANT !!!!:

“Prevederile art. 68 alin. (1) lit. h), art. 69 alin. (6) și art. 111 alin. (1) din Legea nr. 98/2016, stipulează faptul că achizițiile care au ca obiect serviciile sociale şi alte servicii specifice prevăzute în Anexa nr. 2 la lege, se atribuie prin utilizarea unei proceduri proprii, cu respectarea principiilor prevăzute la art. 2 alin. (2) din lege

 

NOTĂ:

Menţionăm că tarifele reprezentând serviciile hoteliere practicate de S.C. Standard Consulting S.R.L., pentru derularea programelor de pregătire profesională a personalului si de Perfecţionare şi Formare Continuă, pentru perioada Ianuarie 2024 – Decembrie 2024, sunt făcute în baza negocierilor cu locaţiile de derulare a programelor de perfecţionare, (pentru cazare nivel 3 ***), sunt tarife de grup, negociate şi se situează la nivel de locaţie de 3 ( trei ) stele.

 

 

GDPR* - Standard Consulting & Standard Management Group , 
colectează datele personale furnizate de dumneavoastra în 
scopul efectuării înscrierii dumneavoastra la programele 
de instruire profesională. Toate datele furnizate de dumneavoastra 
sunt protejate, scopul colectării lor fiind înscrierea la cursuri 
de formare profesională.Datele sunt prelucrate în conformitate cu 
prevederile Legii 677/2001 şi ale Legii 506/2004. Pe viitor, numele, 
adresele şi numerele dumneavoastră de telefon ne vor permite sa vă 
ţinem la curent cu activitatea noastră.

 

ÎN CATALOGUL SEAP NE REGĂSIŢI

LA COD CPV: 80000000-4

 

NOTĂ:

CONFIRMAREA DE PARTICIPARE LA CURSURI ŞI REZERVAREA SERVICIILOR HOTELIERE AFERENTE, ESTE VALABILĂ NUMAI CU EFECTUAREA PLĂŢILOR SI TRANSMITEREA OP – ULUI ONLINE , PÂNĂ LA TERMENUL LIMITĂ DE ÎNSCRIERE PREZENTAT PE OFERTELE DE CURS.

 

IMPORTANT:

LA CERERE, SE POATE FACE SUPLIMENTARE A PERIOADEI ( CU O ZI SAU MAI MULTE, LA ÎNCEPUTUL PERIOADEI SAU LA SFARŞITUL PERIOADEI) SAU A CONTULUI DE MASĂ, CU ANUNŢAREA DIN TIMP A INTENŢIEI ŞI CU CONFIRMAREA DIN PARTEA ORGANIZATORILOR PRIVIND DISPONIBILITATEA DE SUPLIMENTARE.

 

SE ACORDĂ GRATUITATE LA

CAZARE ŞI MIC DEJUN PENTRU ÎNSOŢITOR

 

* TAXA DE PARTICIPARE PROGRAM DE PERFECTIONARE SI FORMARE CONTINUA:

 833 Ron/ participant/  TVA 19% inclusă

CERTIFICARE: 

La sfârşitul cursului, se obţine CERTIFICATUL DE PARTICIPARE la  Programul de Perfectionare si Formare continua ,, ETICĂ, INTEGRITATE SI ANTIFRAUDA, STRATEGIA NAȚIONALĂ ANTICORUPȚIE SNA 2021 – 2025, DE MANAGEMENT ANTI – MITĂPREVENIREA / COMBATEREA EVAZIUNII FISCALE SI A CORUPTIEI, EVALUAREA IMPLEMENTĂRII ACȚIUNILOR PRINCIPALE PREVĂZUTE ÎN , CONSILIUL DE ETICĂ & CONSILIERUL DE ETICĂ LA NIVELUL AUTORITĂȚILOR ȘI ÎNTREPRINDERILOR PUBLICE, PANTOUFLAGE – PROCEDURI OPERAȚIONALE, REGULAMENT, INTERDICȚII, LEGISLATIE APLICABILĂ, emis de Standard Consulting S.R.L. în conformitate cu prevederile H.G. Nr. 1066/2008 pentru aprobarea normelor privind formarea profesională a funcționarilor publici și O.U.G. 57/2019 privind Codul Administrativ (Art. 483, alin. f).

 

CURSURI ÎN SISTEM ONLINE, PRIN INTERMEDIUL PLATFORMEI ZOOM

TAXA DE PARTICIPARE PROGRAM ONLINE DE PERFECTIONARE SI FORMARE CONTINUA:

 750 Ron/ participant/  TVA 19% inclusă

PUTETI SOLICITA INFORMATII, LA ADRESELE NOASTRE DE EMAIL:

office@standard-consulting.ro

standard.consulting.onesti@gmail.com

SAU LA TELEFON

MIHAELA: 0744 – 508.108

CURSURI LA MUNTE 2024

LUNA  MAI

SINAIA - HOTEL PALACE

www.hotelpalacesinaia.ro

  • 2  – 5 Mai 2024, Ultima zi de inscrieri şi confirmări – 30 Aprilie 2024;
    • Taxa de participare  - 833 Ron/participant ( TVA inclusă)
    • Taxa servicii hoteliere - 2300 Ron/ TVA inclusa (4 zile, 3 nopti, pensiune completă)
  • 9  – 12 Mai 2024, Ultima zi de inscrieri şi confirmări – 7 Mai 2024;
    • Taxa de participare  - 833 Ron/participant ( TVA inclusă)
    • Taxa servicii hoteliere - 2300 Ron/ TVA inclusa (4 zile, 3 nopti, pensiune completă)
  • 16  – 19 Mai 2024, Ultima zi de inscrieri şi confirmări – 14 Mai 2024;
    • Taxa de participare  - 833 Ron/participant ( TVA inclusă)
    • Taxa servicii hoteliere - 2300 Ron/ TVA inclusa (4 zile, 3 nopti, pensiune completă)
  • 23  – 26 Mai 2024, Ultima zi de inscrieri şi confirmări – 21 Mai 2024;
    • Taxa de participare  - 833 Ron/participant ( TVA inclusă)
    • Taxa servicii hoteliere - 2300 Ron/ TVA inclusa (4 zile, 3 nopti, pensiune completă)
  • 30 Mai  – 2 Iunie 2024, Ultima zi de inscrieri şi confirmări – 28 Mai 2024;
    • Taxa de participare  - 833 Ron/participant ( TVA inclusă)
    • Taxa servicii hoteliere - 2300 Ron/ TVA inclusa (4 zile, 3 nopti, pensiune completă)

LUNA  IUNIE

SINAIA - HOTEL PALACE

www.hotelpalacesinaia.ro

  • 6  – 9 Iunie 2024, Ultima zi de inscrieri şi confirmări – 4 Iunie 2024;
    • Taxa de participare  - 833 Ron/participant ( TVA inclusă)
    • Taxa servicii hoteliere - 2300 Ron/ TVA inclusa (4 zile, 3 nopti, pensiune completă)
  • 13  – 16 Iunie 2024, Ultima zi de inscrieri şi confirmări – 11 Iunie 2024;
    • Taxa de participare  - 833 Ron/participant ( TVA inclusă)
    • Taxa servicii hoteliere - 2300 Ron/ TVA inclusa (4 zile, 3 nopti, pensiune completă)

SERII DE DESFASURARE CURSURI ONLINE:

LUNA APRILIE 2024:

29 Aprilie – 30 Aprilie – 1 Mai 2024

Ultima zi de inscrieri şi confirmări – 27 Aprilie 2024

Interval orar : 1730 – 2030/ 3 zile (Luni, Marți, Miercuri)

 

LUNA MAI 2024:

8 – 9  – 10 Mai 2024

Ultima zi de inscrieri şi confirmări – 2 Mai 2024

Interval orar : 1730 – 2030/ 3 zile (Miercuri, Joi, Vineri)

 

13 – 14 – 15 Mai 2024

Ultima zi de inscrieri şi confirmări – 10 Mai 2024

Interval orar : 1730 – 2030/ 3 zile (Luni, Marți, Miercuri)

 

15 – 16  – 17 Mai 2024

Ultima zi de inscrieri şi confirmări – 13 Mai 2024

Interval orar : 1730 – 2030/ 3 zile (Miercuri, Joi, Vineri)

 

20 – 21 – 22 Mai 2024

Ultima zi de inscrieri şi confirmări – 17 Mai 2024

Interval orar : 1730 – 2030/ 3 zile (Luni, Marți, Miercuri)

 

22 – 23  – 24 Mai 2024

Ultima zi de inscrieri şi confirmări – 20 Mai 2024

Interval orar : 1730 – 2030/ 3 zile (Miercuri, Joi, Vineri)

 

27 – 28 – 29 Mai 2024

Ultima zi de inscrieri şi confirmări – 24 Mai 2024

Interval orar : 1730 – 2030/ 3 zile (Luni, Marți, Miercuri)

 

29 – 30  – 31 Mai 2024

Ultima zi de inscrieri şi confirmări – 27 Mai 2024

Interval orar : 1730 – 2030/ 3 zile (Miercuri, Joi, Vineri)

PERSOANA DE CONTACT: MIHAELA – 0744.508108

 

 

TRAINER :

Specialist în Administrație Publică și Cod Administrativ, Expert Etică, Integritate și Antifraudă,

 Specialist în domeniul Contabilităţii Publice, Patrimoniu, Controlului Intern, CFP şi CFG

Din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală – A.N.A.F.

TEMATICĂ :

  1. Codul controlui intern managerial.
  2. Principii aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și personalului contractual din administrația publică:

-        Codul etic – scop, actualizări;

-        Comunicarea și însușirea prevederilor Codului etic;

-        Semnalarea abaterilor de la Codul etic;

-        Încălcări/Soluționare încălcări ale Codului etic;

-        Măsuri adoptate pentru respectarea Codului etic.

3. Cod de conduită. Deontologia profesională. Îndatoririle funcționarilor publici/personalului contractual. Reglementări cuprinse în Codul administrativ privind atribuțiile consilierului de etică.

4. Promovarea valorilor etice. Dileme etice.

5. Răspunderea funcționarilor publici/personalului contractual.

  1. Consiliul de etică & consilierul de etică:
  2. Consiliul de etică – componență și atribuții;
  3. Sesizarea unui incident de etică;
  4. Analiza sesizărilor;
  5. Raportarea activității consiliului de etică;
  6. Cadrul metodologic privind activitatea de consiliere etică:
  7. Obligaţiile autorităţilor şi instituţiilor publice cu privire la asigurarea consilierii etice;
  8. Rolul și mandatul consilierului de etică;
  9. Atribuții;
  10. Fișa postului consilierului de etică;
  11. Elaborarea de studii şi analize privind respectarea prevederilor privind conduita etică;
  12. Monitorizarea şi implementarea principiilor şi standardelor de conduită a funcţionarilor publici, precum şi a procedurilor disciplinare în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice;
  13. Măsuri administrative adoptate pentru înlăturarea cauzelor care au favorizat încălcarea normelor de conduită;
  14. Registrul de evidenţă al activităţii de consiliere etică;
  15. Incompatibilităţi cu calitatea de consilier de etică;
  16. Evaluarea activităţii consilierului de etică;
  17. Încetarea calităţii de consilier de etică;
  18. Raportarea activității de consiliere etică;
  19. Indicatori specifici privind activitatea de consiliere etică;
  20. Implemetarea standardului de control intern managerial – Etică și integritate
  21. Atribuțiile ANFP privind activitatea consilierului de etică.
  22. Tipologii de dileme etice.
  23. Caracterul confidențial al consilierii etice.
  24. Incidentele de integritate.
  25. Sectoare de activitate vulnerabile la corupție și factori de risc corespunzători (cadouri, donații, achiziții publice, primirea de foloase necuvenite, discriminare, favoritism, nepotism).
  26. Regimul juridic al incompatibilităților și conflictului de interese.
  27. Protejarea intereselor financiare ale UE.
  28. Domenii de activitate vulnerabile la evaziune fiscală. Fapte de evaziune fiscală prevăzute de legislația în vigoare. Forme de manifestare a evaziunii fiscale. Legătura dintre evaziune fiscală și corupție.
  29. Activitatea de inspecție fiscală și de control antifraudă fiscală. Contravenții și sancțiuni prevăzute de legislația specifică. Infracțiuni.
  30. Evaziune fiscală. Legătura dintre corupție și evaziunea fiscală. Fapte de evaziune fiscală prevăzute de legislația în vigoare. Forme de manifestare a evaziunii fiscale.
  31. Corupția. Funcții sensibile versus funcții vulnerabile la corupție. Riscuri de corupție.
  32. Monitorizarea realizării  obiectivelor specifice cuprinse în Planul de integritate – preluarea în plan aacțiunilor principale prevăzute în stategia anticorupție, inclusiv indicatorii de performanță, riscuri asociate obiectivelor specifice și surse de verificare. Inventarul măsurilor preventive anticorupție – indicatoriide evaluare.
  33. Evaluarea măsurilor preventive anticorupție privind conflictul de interese, incompatibilități și interdicții post – angajare (pantouflage).Cadrul legal specific aplicabil acestor măsuri (cerințe 2023).
  34. Standardul general – Publicarea informațiilor de interes public/Publicarea informațiilor de interes public privind întreprinderile publice.
  35. Nereguli versus fraudă/suspiciunea de fraudă.
  36. Protejarea intereselor financiare ale UE.
  37. Răspunderea funcționarilor publici/personalului contractual privind aplicarea măsurilor preventive anticorupție.
  38. Niveluri și forme de manifestare. Cauze și consecințe. Inicatori de alaramă la corupție. Fapte de corupție prevăzute de legislația în vigoare. Măsuri de prevenire și combatere a corupției.
  39. Comportamentul funcționarului public/personalului contractual care se confruntă cu o faptă de corupție.
  40. Strategia anticorupție. Plan măsuri de integritate. Declarația de adeziune la Strategia anticorupție.
  41. Comunicarea anticorupție. Planificarea unei campanii anticorupție. Relația cu presa în cazul unor acuzații de corupție.
  42. Standarde de transparență.

- Accesul liber la informații de interes public;

- Transparența decizională;

- Transparența execuției bugetare;

- Obligația personalului entităților publice de a se legitim în raporturile cu terții.

48. Prevenirea și Combaterea Corupției prin Implementarea Sistemelor de Management Anti-Mită – ISO 37001;  

Beneficiile implementării sistemului de management anti-mită:

- Reducerea riscului de corupție: Implementarea SR ISO 37001 ajută organizațiile să identifice și să gestioneze riscurile de corupție. Prin stabilirea unor politici și proceduri clare, organizațiile pot preveni și detecta activitățile ilegale, cum ar fi mita și corupția.

- Acces la oportunități de afaceri: Multe organizații, în special cele care operează la nivel internațional, solicită partenerilor lor să demonstreze că au implementat un sistem de management anti-mită. Prin implementarea ISO 37001, organizațiile pot accesa noi oportunități de afaceri și pot fi preferate în fața concurenței care nu a adoptat un astfel de sistem.

- Eficiență operațională sporită: Cerințele ISO 37001 sunt concepute pentru a fi integrate cu procesele și controalele existente, cum ar fi cele din cadrul ISO 9001 sau modelul COSO. Aceasta înseamnă că implementarea sistemului de management anti-mită nu necesită construirea unui sistem separat, ci poate fi integrat în mod armonios în sistemele de management ale organizației. Astfel, se evită duplicarea eforturilor și se obține o eficiență operațională sporită.

Cerințe impuse de ISO 37001 și integrarea cu alte standarde și cerințe:

- ISO 37001 stabilește cerințe clare pentru implementarea și certificarea sistemului de management anti-mită. Aceste cerințe se pot integra cu procesele și controalele existente în organizație, precum cele din standardul ISO 9001 sau model COSO.

- Prin integrarea sistemelor, organizațiile pot crea un cadru solid pentru gestionarea riscurilor de corupție.

Importanța implementării sistemului de management anti-mită în entitățile publice și private:

- Fiecare entitate publică sau privată are responsabilitatea de a asigura o guvernanță etică și transparentă. Implementarea sistemului de management anti-mită conform ISO 37001 este un pas esențial în direcția creării unui mediu de afaceri integru.

- Entitățile publice pot utiliza acest sistem pentru a preveni și combate corupția în sectorul public, protejând astfel interesele cetățenilor și creând o administrație eficientă și responsabilă. În sectorul privat, implementarea sistemului de management anti-mită dă asigurări partenerilor de afaceri că organizația respectă standardele etice și că acțiunile sale sunt transparente și responsabile.

Concluzii:

- Implementarea sistemului de management anti-mită conform SR ISO 37001:2017 aduce numeroase beneficii organizațiilor, inclusiv reducerea riscului de corupție, îmbunătățirea reputației, acces la noi oportunități de afaceri și eficiență operațională sporită.

- Cerințele ISO 37001 pot fi integrate cu alte standarde și modele cadru, cum ar fi ISO 9001 sau COSO, pentru a crea un sistem complet și eficient de gestionare a riscurilor de corupție.

- Pentru fiecare entitate publică sau privată, implementarea sistemului de management anti-mită este esențială pentru a promova o cultură etică, a preveni corupția și a asigura o guvernanță transparentă și responsabilă.

49. PANTOUFLAGE – PROCEDURI OPERAȚIONALE, REGULAMENT, INTERDICȚII, LEGISLATIE APLICABILĂ

         1.Scopul procedurii operaționale:

 - Stabileşte modul de realizare a activităţii, compartimentele şi persoanele implicate;

- Stabilește documentaţia adecvate derulării activităţii;

- Asigură continuitatea activităţii, inclusiv în condiţii de fluctuaţie a personalului;

- Stabileşte responsabilităţile privind întocmirea, avizarea şi aprobarea documentelor aferente acestei activităţi;

- Sprijină auditul şi/sau alte organisme abilitate în acţiuni de auditare şi/sau control;

Scopul procedurii constă în crearea cadrului instituțional pentru informarea personalului cu privire la interdicțiile stabilite prin lege în ceea ce privește angajarea, ulterior încetării raportului de serviciu/de muncă cu instituția.

2. Domeniul de aplicare:

Procedura se aplică următoarelor categorii de salariaţi :

- Funcţionarii publici care, în exercitarea funcţiei publice, au desfăşurat activităţi de monitorizare şi control cu  privire la societăţi comerciale sau alte unităţi cu scop lucrativ de natura celor prevăzute la alin. (2) lit. c) din Legea nr.161/2003 (în cadrul regiilor autonome, societăţilor comerciale ori în alte unităţi cu scop lucrativ din sectorul public), nu pot să-şi desfăşoare activitatea şi nu pot acorda consultanţă de specialitate la aceste societăţi timp de 3 ani după încetarea raportului de serviciu public. (Lege nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei art. 94, alin. 3 coroborat cu art. 94, alin. 2, lit. c.);

- Funcţionari publici/personalul contractual care cad sub incidenţa prevederilor O.U.G. nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora;

- Funcţionari publici/personalul contractual care cad sub incidenţa prevederilor Legii nr.98/2016, Art. 61,privind achizițiile publice;

3. Documente de referință:

  • Hotărârea nr. 1.269 / 17 Decembrie 2021 privind aprobarea Strategiei Naționale Anticorupție 2021 – 2025 și a documentelor aferente acesteia: SNA 2021 – 2025;
  • Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea şi sancţionarea faptelor de corupţie, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr.98/2016 privind achizițiile publice;
  • O.U.G. nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, cu modificările și completările ulterioare;
  • O.U.G. 57/2019 privind Codul Administrativ.

DEZBATERI LIBERE, STUDII DE CAZ, INTERACTIVITATE

ALTE INFORMAŢII:

  • SE ASIGURĂ MAPĂ DE PREZENTARE ŞI SUPORT DE CURS
  • SE ACORDĂ GRATUITATE LA CAZARE ŞI MIC DEJUN PENTRU ÎNSOŢITOR.

 

IMPORTANT:

LA CERERE, SE POATE FACE SUPLIMENTARE A PERIOADEI ( CU O ZI SAU MAI MULTE, LA ÎNCEPUTUL PERIOADEI SAU LA SFARŞITUL PERIOADEI) SAU A CONTULUI DE MASĂ, CU ANUNŢAREA DIN TIMP A INTENŢIEI ŞI CU CONFIRMAREA DIN PARTEA ORGANIZATORILOR PRIVIND DISPONIBILITATEA DE SUPLIMENTARE.

 

NOTĂ:

CONFIRMAREA DE PARTICIPARE LA CURSURI ŞI REZERVAREA SERVICIILOR HOTELIERE AFERENTE, ESTE VALABILĂ NUMAI CU EFECTUAREA PLĂŢILOR SI TRANSMITEREA OP – ULUI ONLINE SAU PE FAX, PÂNĂ LA TERMENUL LIMITĂ DE ÎNSCRIERE PREZENTAT PE OFERTELE DE CURS.

PENTRU PROGRAMELE DE LA SINAIA, AM PREGATIT:

SINAIA – IEŞIRE ÎN AER LIBER LA INÂLŢIME – COTA 1400!!! IN ZIUA DE SÂMBĂTĂ DIN PERIOADĂ ALOCATĂ FIECĂRUI CURS, DUPĂ TERMINAREA ORELOR, ORGANIZĂM URCARE GRUPULUI DE CURSANŢI LA COTA 1400 ( CU MICROBUZE), LA POPAS ALPIN, RESTAURANT CU SPECIFIC TRADIŢIONAL PENTRU SERVIREA DEJUNULUI TRADIŢIONAL ROMÂNESC.

AU ÎNCEPUT ÎNSCRIERILE, REZERVĂ PARTICIPAREA ! ÎNSCRIE-TE ONLINE SAU SOLICITĂ UN TALON DE INSCRIERE.

Înscrie-te Acum